26 Sept 2011

Sebok Cari Kerja !


Dear my Lovepediary,

Ramai orang kat luar sana yang mungkin sedang seboks bekerja. Nowadays, aku rasa percentage orang yang bekerja lebih tinggi berbanding yang tidak bekerja (Aku rasa laa ). Ramai orang mengejar masa dan mengerah tenaga mungkin untuk mencari sesuap nasi, membina kehidupan selesa, mengumpul harta dunia, mengejar cita-cita atau apa saja objektif, asalkan cara untuk mendapatkannya adalah perlu BEKERJA.

Diringkaskan cerita, aku bukanlah salah seorang daripada mereka, iaitu orang yang sedang sebok bekerja. Sebab aku adalah seorang yang sedang SebokCariKerja ! (Yaa, aku sedang menganggur sekarang) Mood jangan cakap laa, memang bosan dan tak best. Tapi ini semua kan tuntutan hidup. Sebab aku punyai semua IMPIANs sebagaimana yang dah aku mentioned kat atas. Aku perlu bantu Encek Suami (Mr. F) mencari sesuap nasi (Tipulah sesuap kan? Mungkin bersuap-suap. Hehe). Aku sangat ingin membina kehidupan selesa dengan FEMELY tersayangs (Especially kehidupan bersama Mr. F dan our FUTURE KIDS. Hahah). Mengumpul harta dunia? Kalau dimurahkan rezeki, siapa yang taknak jadi kaya-raya dan hidup mewah kan? If tanya aku, cukuplah sekadar aku dapat hidup BAHAGIA, cukup makan && pakai, selesa dan agak best. Tak payah kaya sangat, kaya siket jadik laa. Hahaha. Best apa KAYA? Mungkin hidup terasa puas sebab semua nafsu dapat dipenuhi, yang penting bleh SH0PPING sampai muntah! Haha. Tapi jangan lupa, if dah kaya nanty, harap juga kaya BudiBahasa dan juga kaya Amalan untuk bekalan di AKHIRAT :) Okeyy, aku juga nak laa mengejar cita-cita. Tapi apa cita-cita aku ya? Ntah laa.. Oh, yaa! Ni mungkin juga topik menarek yang bleh dicoretkan dalam post akan datang. Insyaallah.. Ohh, lupa! Satu lagi 0bjektif PENTING untuk aku bekerja adalah of course untuk membalas jasa MAK ABAH yang dah BERSUSAH PAYAH membesarkan aku dulu. Itu jangan sesekali LUPA!

Ahh, sebenarnya panjang lagi nak cerita pasal topik ni, sebab aku suka sangat corner kanan kiri bila bercerita, kadangkadang sampai dah lari topik. Hehe. Endingnya, cerita belum habis, tapi mood nak bernukilan dah berkurangan. So0o, aku rasa cukup sampai sini dulu. Apaapapun, wish me Luck untuk dapatkan kerja ya! Semuga semua IMPIAN dapat digapai :)


Love & Sincere,

No comments:

Post a Comment

Shout Your Quotes