12 Jan 2012

Busy Doing Nothing

Dear my Lovepediary,

Lately, aku kurang menulis. Actually banyak perkara aku fikir mahu share tapi segala-galanya banyak tersimpan di benak fikiran aku sahaja. Sehingga fikiran aku sarat untuk tanggung segalanya.

Bukan. Bukan perkara sedih. Hal-hal biasa tentang putaran hidup aku sahaja. Tidak lebih daripada kehidupan normal. Cerita penting yang aku mahu share adalah tentang wedding ceremony sistaku, Iza. Banyak sebenarnya mahu bercerita tapi tiada kesempatan. Hujung-hujungnya, cerita itu mungkin sudah basi ditelan masa. Tak apa. Mungkin aku boleh publish photos sahaja nanty.

Cerita yang laen ada banyak. Tapi kesibukan aku menghalang. Yes, I'm busy doing nothing. Entah apa-apa yang aku sebokkan. Tidak kerja, duduk di rumah menunggu suami pulang kerja sahaja pun aku boleh busy. Yurp, actually at the moment ada beberapa perkara perlu aku settlekan. Semuanya relate dengan masa lampau dan masa depan. Tapi bukan hal itu yang buat aku busy pun. Entahlah. Lately, jumlah jam aku mengadap lappy dan menekan keyboard dalam sehary sudah semaken berkurang. And aku kurang masa untuk fokus menulis.

Disebabkan kebusyan yang kurang terkawal, that's why segala perkara yang aku mahu tulis di sini aku simpan sahaja kemas-kemas dalam kotak fikiran aku yang tidak berapa luas ni. Semaken lama semaken sarat. Memang aku cari masa untuk luahkan. So that kuranglah bebanan kotak fikiran aku ni untuk mengingat kesemuanya.

Tak apa. Aku cuba cari ruang dan masa di sebalek kebusyan aku yang aku tak tahu dari mana puncanya ni untuk menulis. Cerita hidup aku memang tidaklah terlalu warna-warni. Tapi tujuan utamanya adalah untuk aku kenang putaran kehidupan aku yang berpusing mengikut peredaran masa. Untuk aku ingat segala hal penting yang pernah berlaku, bukti aku pernah menjalani hidup sebagai seorang manusia di dunia ini. Semuga menjadi pendorong dan pemangkin untuk aku melihat diri sendiri ke arah cermin, then perbetulkan segala yang negatif, segala yang lemah.

Yes, aku busy doing nothing. Kesibukan aku tidak dapat aku ceritakan sebabnya. Kerna aku juga kurang pasty. Yang pasty aku kurang masa untuk menulis, dan aku perlu sedikit ruang untuk aku selesaikan segala urusan yang maseh tertangguh. Mungkin sesudah selesai semuanya, barulah kebusyan yang tiada punca ini tiba-tiba hilang. 

Mungkin baru aku rasa terlalu banyak masa yang aku ada rupanya untuk menulis perkara yang tidak penting pun di sini. Err.. Mungkin ia tidak penting sekarang, tapi sungguh precious & meaningful untuk hary depan. Mungkin. Mungkin sesudah selesai semuanya, then ada perkara yang aku boleh take out daripada List of Things I Need to Remember. Err.. List tu tidak wujud di atas kertas. Segalanya tercatit dalam kotak fikiran sahaja. 

Err.. Suatu waktu dulu ex boss pernah bilang "Generasi sekarang maken malas untuk menulis. Sebab tu banyak benda boleh lupa. Kita bukan boleh ingat kesemuanya. Keluarkan di atas kertas, so that kepala tak terlalu sarat untuk ingat semua perkara. If not, memang banyak perkara akan lupa".

Err.. Err.. Aku tak cukup masa untuk menulis okeyy! That's why aku cuba ingat kesemuanya dalam kepala. Ahh, bukan perkara penting pun. Cuma aku mahu menghargai segala perkara kecil yang berlaku dalam hidup aku saja. 

Apa yang aku busykan sangat ni? Ahh, busy doing nothing. Err.. Aku pun menunggu masa yang sesuai untuk cerita perkara-perkara basi yang aku simpan ni. Basi. Basi dalam benak fikiran aku sendiri.


Love & Sincere,

4 comments:

  1. i'm busy doing nothing too.. -_-'
    but i love writing.,.hehe

    ReplyDelete
  2. Relax k lyaa...sometimes bz doing nothing kite tu adalah sgt2 ddituntut, contohnye siapkan husband mkn,gsok'n bju husband, picitkan kaki husbnd..etc...
    Xpe, bile ko dh fully free ur mind,then start to writing k...share dlm blog pon ok sgt...at least xberat sgt nk pikir dlm tempurung otak tu..
    Ape2 pon..chill beb:-)

    ReplyDelete
  3. Adik M, kita manusia ni memang biasa busy doing nothing kan dik? Entah apa-apa yang dibusykan ntah. Hehe. Akak pun Love writing, tapi itu laa. Tak menyempat! Haha

    ReplyDelete
  4. Sue, ryte ryte ryte! Sometymes susah nak describe apa yg kita busykan sangat. Kita tawu apa yang kita busy, tapi susah mahu explain kan? Haha. Yurp2! Bila free nanti, memang nak update entry banyak2. Heeee

    ReplyDelete

Shout Your Quotes