27 Sep 2011

Penghujung Syawal


Dear my Lovepediary,


Pejam celiks, pejam celiks, hary ini rupanya sudah 29 Syawal 1432H. Apa yang sedih adalah tahun ni kita cuma dapat menyambut SYAWAL selama 29 hary sahaja, sebab kita berpuasa pun selama 29 hary juga semasa RAMADHAN tempoh hary. (Sebenarnya aku pun baru jer tau setengah jam lepas - if kita puasa 29 hary, maka raya pun 29 hary juga. Tapi aku menginfo macam aku dah tau lama sangat jer. Haha!) Dan sebenarnya aku pun maseh tak pasty KESAHIHAN benda alah ni. Betul ke tahun ni kita cuma berSyawal 29 hary sahaja? Ampun banyakbanyak aku malas maw cari KALENDAR. Hehe.

Tak kesah laa kan? Yang pastynya hary ini memang sudah sampai ke PENGHUJUNG Syawal, bermaksud raya dah nak habis! RAYA? Haaaaa, itulah sebenarnya cerita yang aku nak coretcoretkan pada entry kali ni. Kenapa sekarang baru nak cerita pasal raya? Iye laa, if raya belum habis, macam mana maw cerita pasal raya secara keseluruhannya? (Ini adalah jawapan cover line) Jawapan sebenar adalah sebaaaaaaaaab..... aku punya Lovepediary ni pun baru jek diLaunchkan beberapa hary lepas. Hehe. Panjang kan INTRODUCTION? Hahahaiii..

Tahun ni merupakan tahun kedua bagi aku menyambut Syawal di sisi Encek Husband terchentakuh, Mr. F (Ecewah!). && tahun ini adalah turn kami beraya di kampung HALAMAN terchenta my Encek F (Pahang && Terengganu). Last year adalah turn beraya di kampung halaman aku (Johor). Tapi disebabkan since kami berkawenkawen pada penghujung 2009 aku adalah tidak pernah lagi menjejakkan kaki ke kampung Terengganu, dan ada sedara mara yang aku belum kenal pun, maka setelah beraya di Johor, pagi hary raya kedua kami dengan PANTASnya bergerak ke Terengganu. Sedihh wo0oo tyme tuu, first tyme nak raya berjauhan daripada keluarga TERSAYANGs. Tapi disebabkan baru kawen punya pasal, semangat berkorban tuu maseh berkobar-kobar. Hahaha (Harapharap sampai ke akhir hayat laa hendaknya. Aminnn :D)

0keyy, jangan melalut sangat. Kan nak storymory pasal raya tahun ni. So back to the topic, cepat! Hehe. Aku cuma nak simpulkan yang raya tahun ni adalah SER0N0K dan SY0K wo0oo! For the first tyme dapat rasa suasana dan persiapan nak sambut raya dengan femely side Encek F (Persiapan raya tu kat kampung Pahang first tyme laa rasa sebab last year kan cuma berkesempatan beraya kat Terengganu jer). So, adalah best beraya dengan Mak Abah MERTUA, ipar-ipar, biras-biras, juga anak-anak mereka yang kiut miut kesemuanya. Tahun ni anak-anak buah side Encek F ada enam kesemuanya. Mereka adalah anak-anak Abang & Kak Ijan - Awisy (3 yrs old) && Atiyaa (1 yr old), anak-anak Kak Ayu & Abg Shah - Ain (6 yrs old) && Aqil (3 yrs old), dan anak-anak Alang & Kak Ina - Sufi (3 yrs old) && Silmi (1 yr old). Eh, apa kena mengena? Sajeee nak introduce. Hehe. Next year harapharapharap laa aku dan Encek F dapat menyumbangkan barang seorang dua si kecil kami. (Hamboi!) Heee..

0keyy. menyimpang lagi kan? Maaaaaaaffff, ampun ampun! 0keyy, Conclusionnya, perasaan aku pada raya AIDILFITRI tahun ini walawpun PENAAAAT, tapi menggumbirakan! Hehe. Untuk cucicuci mata sekiranya mengantuks, boleh laa enjoyy beberapa fotofotos raya di bawah. Ohh, ya! Sementara maseh ada kesempatan, H0PEFULLY maseh belum TERLAMBAT untuk MINTA MAAF zahir && batin kepada semua, walawpun orangorang yang perlu aku minta maaf tak baca pun Lovepediary aku ni. Lantakk laaaa! 0keyy, do enjoyy all the photos ya! :D 


Inilah FEMELY sebelah Pahang ! Kampung halaman Ibuk mertua. Hehe
                                
Ini pula FEMELY sebelah Terengganu, kampung halaman Bapak mertua. Heeee
                                            
Taraaaa! Ini adalah aku dan Mr. F! :p
       
Aku dan Encek F  pada Raya Pertama at Pahang
                                                 
Pada Raya kedua at Terengganu.Aku dan Encek F

Love & Sincere,

No comments:

Post a Comment

Shout Your Quotes