16 Nov 2011

Blank


Dear my Lovepediary,

Dua, tiga hary ni, mula blank lagi. Ada beberapa decision yang perlu dibuat dalam tempoh terdekat tapi otak bagaikan jammed dan tidak boleh berfikir normal.

Okeyy! Mood berfikir ni memang susah mahu menten kan? Sekejap ia datang dan selalu pula ia menghilang. And bila dah hilang tu, susah betul nak tunggu ia datang semula.

Mood berfikir, sila datang segera. Banyak keputusan yang agak besar perlu diputuskan segera supaya lyfe yang plain ni kembali warna-warni. Masa sentiasa berlalu, sedetik demi sedetik. Masa semaken suntuk. Masa tidak akan pernah menunggu.

Dua, tiga minggu lepas, banyak yang dirancang tapi segalanya maseh pending dan hanging. Cepat otak! Segera proses semua input supaya segalanya boleh jadi output.

Aku punyai beberapa option. Det's why mula confuse dan keliru mana satu hendak pilih. Which is the best option? Yang mana lebih menepati jiwa sanubari yang sedang dambakan lyfe nan flowery warna-warni ini?

Memang sukar buat pilihan kan? Lebih-lebih lagi pilihan yang cukup besar dan mempertaruhkan sebuah pengorbanan, sama ada pengorbanan diri sendiri, apatah lagi pengorbanan orang laen. Lebih-lebih lagi pilihan yang bakal menentu corak dan warna hidup pada masa hadapan. Kerna kita tidak akan pernah bisa tahu apakah result hasil daripada keputusan yang dibuat. Positif, ataw sebaleknya. Kita perlu putuskan dulu, jalani kehidupan yang telah dipilih, then baru kita akan boleh tahu resultnya. Sebab itulah bila mahu buat apa sahaja keputusan, perlulah difikirkan dalam-dalam. 

If positif resultnya nanty, syukur Alhamdulillah. Tapi bagaimana pula if resultnya negatif? Adakah segala pengorbanan bakal jadi sia-sia?

Walawpun aku selalu semat dalam haty, 'Setiap hal baek yang kamu lakukan insyaAllah tidak akan pernah sia-sia sama sekali, asalkan ianya dilakukan penuh keikhlasan. Setiap yang baek pasty ada ganjarannya, InsyaAllah.' Tapi bila tiba masa aku yang perlu buat keputusan, aku tetap akan keliru.

Mungkin kerna ada semangat yang sudah hilang menjadikan aku begini. Mungkin aku perlu perbanyakkalikan mendengar lagu-lagu kegemaran supaya dapat semula semua spirit yang sudah hilang tu. Errr??

Bila keliru, mula tanya pendapat orang laen. Ada yang faham dan beri pandangan bernas tu okeyy la. Kerap sahaja aku mahu cakap 'Eh, bagus la opinion kau. Memang boleh pakai. Thanks for the moral support!'

Tapi sometimes ada juga pandangan yang datang tu sungguh mengecewakan. Maken buat aku keliru lantas menjadikan proses buat pilihan tu lebih sukar dan mula stress. Lebih kurang macam 'Eh, mudahnya kau bercakap. Seolah-olah tak mendalami langsung masalah yang aku alami. Sia-sialah aku cerita semua masalah aku pada kau selama ni. Err.. Thanks, but no thanks!'

Memang salah aku. Selalu expect people terlalu tinggi aku rasa. Aku selalu mengharapkan orang-orang sekeliling dapat membaca segala isi haty dan inti pemikiran aku sedetail-detailsnya. Bodoh kan? Mana ada orang yang boleh membaca dan memahami kita seratus peratus sempurna. Sah, aku keras kepala.

Tapi, bagaimana dengan ini?

Orang bilang "Don't tell your problems to people. Eighty percent don't care, and the other twenty percent are glad you have them." 

Ada pula yang bilang "You should always tell people you trust about your problems because they may be able to help you solve them."

Errr..

Blank lagi.


Love & Sincere,

1 comment:

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    dewa-lotto.name
    dewa-lotto.org

    ReplyDelete

Shout Your Quotes