12 Oct 2011

Confession Of a Bloggaholic


Dear my Lovepediary,


"Hi! Saya Liyaa Mf. Saya gembira menulis, especially menulis di dalam blog My Colorful Secrets :)"

Ohh! Bagaikan sebuah kejutan budaya since aku terjebak dalam dunia blogging. Agak malu juga untuk buat pengakuan kerna aku adalah antara yang terlambat terjun dalam bidang penulisan (penaipan) blog ni. Hehe. Tapi semua itu tidak menjadi hal padaku. Kerna semenjak sekian dulu, since di bangku sekolah lagi aku sangat Love menulis. Menulis apa saja.. Baek H0MEW0RK membuat karangan atas arahan guru Bahasa Melayu mahupun karangan, puisi, ataw apa saja penulisan PERS0NAL yang terlintas di fikiran aku yang belum MATANG sama sekali pada ketika itu. (If karangan Bahasa Inggeris, fail siketlah yer> Haha!)

It's true, really enjoy! Sampaikan buatkan homework karangan Bahasa Melayu my friend pun aku pernah. She didn't complete her homework at det tyme sedangkan hary itu sudah sepatutnya submit det homework karangan. And cuma dengan sekali request sahaja oleh tuan punya badan yang tak siap homework tu, aku dengan murah haty menawarkan diry untuk completekan homework tu. Eh, aku buat ikhlas and betulbetul, bukan cincai boncai punya karangan! Err.. Homework yang tu sahaja dan sekali tu sahaja laa aku tolong, yang lelaen tidakkk. Hehe.

And entahlah kerana minat ataw apa, pernah juga beberapa kali join bertanding untuk pertandingan penulisan Esei. Heeeee. Terima kaseh Cekgu Nooraini dan Cekgu Fatimah, guruguru Bahasa Melayu yang pernah mengesan minat terpendam ini. Ini bukan apa-apa. Tapi just to share all those really sweet things yang menyebabkan aku pernah memasang angan angan untuk menjadi seorang PENULIS. Haih! Buat masa sekarang ternyata aku bukan seorang penulis profesi0nal sama sekali. Errr.. Masehkah ada ruang dan opp0rtunity? Heeeee.

0keyyy! Sudah jauh menyimpang nampaknya. Next point, aku memang paling gemar ketika sesi luahan perasaan bersama sebatang PENA dan sekeping KERTAS. Now oleh sebab teknologi sudah canggih, semuanya tersimpan secara ELEKTRONIK di sini. Tetap aku suka cuma mungkin tidak semua RAHSIA dapat dikongsi. Syhhhhhhh :)

Det's why, sebenarnya aku tidak memerlukan readers sama sekali. Lebih suka bercakap dengan diry sendiry. (Err.. Gilakah aku?) Ataw sebenarnya lebih suka meluah perasaan dengan diary kesayangan. Tapi disebabkan KONSEP berblogging ini sememangnya siapa sahaja pun boleh menerjah dan membaca segala isi kandungan blog, errrr, SY0K jugaklah! And more interesting sebab sometymes we don't even know siapakah gerangan mereka yang sudah membaca segala hal dan kesah yang kita share di dalam blog. (Itu pun if adee..) Misteri kan? :P

Yaa, sangat enjoy menulis dan menaep blog sekalipun bercakap sorangsorang dan syok sendiry! Kerna sememangnya FUNGSI sesebuah diary adalah sebagai TEMAN berbicara. Kesah sedih juga kesah bahagia.

Di sinilah tempat luahan perasaan dimana kadangkadang ada hal yang maseh belum puas diluah secara lisan. Ataw if sudah puas pun barangkali sukar benar untuk dilupakan. Ataw mungkin dengan sengaja tidak mahu melupakan. Ecewah! Sebagaimana kata-kata daripada Joel Alexander - "Feelings change, mem0ries don't." Heeeee.

Det's why, maluuuuuu kadangkadang nak share CERTAIN things yang agak private, bimbang di-ter-baca oleh orangorang yang dikenali.(Erm, boleh jek sorok identity dalam blog ni tapi taknak pulakkk! Hoho.)

Cuma truly H0PE tidaklah aku menyalahgunakan laman ini untuk hal hal yang NEGATIF dan seumpamanya yang mungkin boleh mengaibkan mana mana pihak. 0keyy! If ada hal yang negatif aku share pun, insyaAllah tidak akan menggunakan nama sebenar. So, don't worry kepada pesalah pesalah yang mungkin ada ataw pernah mengguris perasaan aku. Hahaha.

0keyy! If sangat enjoy pun hopefully jangan laa sampai lupa diry okeyy! Tyme MACHINE sudah menunjukkan jam 4:28 AM saat ini. Sudah jauh benar saat sepatutnya melelapkan mata, bermanja dengan bantal dan selimut. (Aduyai, penangan Neslo ais malam tadi!) Aku rasa better aku REST dan lelapkan mata dulu. Kerna masa depan maseh jauh. Perjalanan maseh panjang. Maseh banyak hal yang perlu diraih, perlu digapai.

Errr.. Selamat lelapkan mata dan bermimpi indah, wahai temanteman juga kekaseh :)


Love & Sincere,

No comments:

Post a Comment

Shout Your Quotes