10 Oct 2011

Systaku, She's Bride To Be !


 Dear my Lovepediary,



This tyme punya entry adalah didedikasi kepada seorang systaku, IZA, yang ketika ini adalah merupakan seorang Bride To Be! She's now sedang counting days dan bakal menamatkan zaman bujang gilang gemilangnya tidak lama lagi. Hui, excited! :D

Semalam aku teman iza pegi Bridal Fair di Plaza Angsana, JB untuk surveysurvey dan ushausha apa yang patut. Tapi systa aku sorang ni bukan laa orang yang complicated & cho0sy macam aku. Aku tengok dea survey untuk wedding dea yang dah tinggal beberapa bulan jek lagik pun, rilekss jek. Senangnya if jadik seperty dea, macam SIMPLE dan tak cerewet langsung! Seri0us dea sungguh simple. Sebagai example, Iza tak kesah pun if tak bersanding, janji KAWEN. Malahan aku rasa if semua orang tak kesah, dea tamo pun buat majlismajlis kawen ni, NIKAH sahaja sudah cukup. (Aku rasa laa dea type yang macam ni) Sungguh simple mimple! If aku kat tempat dea, k0nfem dah gelabah, stress, dan kusut macammacam nak fikir, dengan harapan dapat la melalui The PERFECT Wedding, seROMANTIS impian seINDAH harapan. Mwahaha!

Aku memang EXCITED bila talking pasal wedding dan segala macam yang berkaitan dengan wedding ni. Mesty terbayang wedding dress dengan veil, wedd shoes, wedd ring, make up, crown, pelamin, hantaran, flowers, hand bouquet, wedd cake, wedd door gift, bunga telur, and wedd photoshoot especially 0utdoor photoshoot, juga wedd cust0m album. Hehe. Sy0kk kan? Masa aku nak kawen dulu pun, sebolehnya aku mesty nak INVOLVE ataw lebih tepat lagik nak LEAD dengan segala PREPARATION tu. For sure laa, aku adalah yang bakal menjadi BRIDE tyme tu! So, mesty la aku yang decide everything. Kan? Kan? 0ver kan? :P

Everyday aku akan selak magazine PENGANTIN yang alm0st every month aku langgan since bertunang. Everyday akan berangan wedd DRESS macam mana nak pakai, HANTARAN macam mana nak buat, DOOR GIFT macam mana untuk kawankawan, PELAMIN macam mana untuk bersanding, warna apa, STYLE & THEME macam mana. Semuanya sentiasa bertukar pada awalnya, yang konfem cuma dengan siapa aku akan berkawen sahaja. Haha. Alm0st everyday balek kerja aku akan singgah kedai jual access0ries kawen untuk beli macammacam access0ries untuk siapkan hantaran yang aku buat sendiry (if tak beli pun, mesty nak ushausha). Hehe. Kedai jual access0ries kawen pulak daripada yang dekat sampai yang jauh semua aku nak survey. Memang agak gila kuasa dan lupa diry, semuanya nak buat sendiry sebab if nak lepaskan kat tangan orang laen, takut later aku tak SATISFIED. Bad behavi0ur kan? :( 

Eventho pelbagai rintangan aku face masa buat aku punya wedd preparation dulu, tp Alhamdulillah, finally aku dapat jugak dalam 85% menepati perkahwinan IMPIAN. Lagik 15% tu memang ada yang SP0IL. Sampaikan ke hary kawen tu sendiry still ada yang sp0il okeyy! Kepada yang pernah terkena tempias bride-to-be-stress pada waktu itu (in case ada laa, rasanya memang ada), harap MAAF okeyy! :( (Especially kepada Mak & Abah, ampun banyakbanyak dan terima kaseh sebab memahami anakandamu yang ch0osy dan cerewet ini). Mana taknya, daripada the smallest things sampai yang the biggest if boleh aku yang nak decide. Kepada temanteman yang pernah beri pendapat, THANKS dan sory if ada pendapat yang tidak diterima dan aku harap telah ditolak dengan cara yang baek. Harap faham, itu adalah penyakit bakal pengantin yang tidak dapat diav0id malahan tidak disengajakan. Hehe.

(Errr.. Sebenarnya, JAUH di lubuk sanubari ada juga angan angan ingin punyai Bridal Boutique aku sendiry. Mampukah untukku gapai? Errr.. Err?)

Yang pastynya Mr. Flah yang terpaksa menjadi pendengar setia setiap luahan perasaan dan segala kekusutan waktu itu. Heee. Ohh, ya! Thanks a lot kepada semua yang membantu, memberi moral supp0rt, memberi 0pini0n, dan yang sudi menemani aku kemana saja aku nak pegi masa gila dengan wedd preparation. Haha.

0keyy lah! Eventho systaku IZA adalah se0rang yang simple mimple STYLE, tetap nak wish all the BEST to her untuk segala preparation yang bakal dea buat for her BIG day nanty. Semuga bakal BAHAGIA menempuhi hary yang sungguh MEANINGFUL dan warna-warni itu sebagaimana yang pernah diimpikan.









Selamat menempuh hary bahagia, IZA!


Love & Sincere, 

No comments:

Post a Comment

Shout Your Quotes