15 Dec 2011

Dilemma Kau

Dear my Lovepediary,

Dilemma Kau? Tiada special title. Tiada kena mengena dengan aku sekarang. Cuma buat kau yang mungkin ada tertanya di dalam haty, walawpun soalan itu salah. Buat kau yang need jawapan, walawpun kau tak pernah realize yang kau perlukan jawapan, or kau tak pernah realize yang kau pernah tertanya. Ini buat aku dulu. Dan sekarang mungkin ini buat kau.

Dulu-dulu, pernah terbaca ini. 

Kenapa aku tidak dapat apa yang aku idam-idamkan? 

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Sesungguhnya Allah SWT amat mengetahui sedangkan kamu tidak." (Al-Baqarah:216)

Baru-baru ini, terbaca ini pula. 

Bila Allah tidak memberi  kamu seseorang yang kamu impikan, semuga Allah menghadirkan seseorang yang memimpikan kamu. Bila Allah tidak memberi kamu seseorang yang kamu rindukan, semuga Allah menghadirkan seseorang yang merindukan kamu. 

Bila Allah tidak memberi kamu seseorang yang kamu dambakan, semuga Allah menghadirkan seseorang yang mendambakan kamu. Bila Allah tidak menyatukan kamu dengan seseorang yang kamu cintai, semuga Allah menghadirkan seseorang yang mencintai kamu.

And ada orang-orang yang bilang,

Just because it's not what you were expecting, doesn't mean it's not everything you've been waiting for. 

The happiest of people don't necessarily have the best of everything. They just make the most of everything that comes along their way. 

Everything is alright in the end. If it's not alright, then it's not the end.

Do remember remember remember. Allah sentiasa akan beri yang paling istimewa, buat kau and kita semua. Itu pasti.

End.

Love & Sincere,

2 comments:

  1. sesungguhnya Allah xpernah melupakan setiap umatnya...
    alhamdulillah

    ReplyDelete
  2. True true true. Det's why kita sebagai hambaNya pun tak sepatutnya lupa pada Allah SWT. Tidak sepatutnya sama sekali :)

    ReplyDelete

Shout Your Quotes