28 Dec 2011

Yang Bercinta Mahu Bersatu

Dear my Lovepediary,

Last weekend orang yang bekerja cuti sampai Isnin sempena Krismas. So, stay rumah mak abah di Taman Perling and busy dengan wedding preparation Iza. Yang paling fokus adalah buat decoration hantaran. Ini task yang awal-awal dah dapat. And dah lama pun start dengan task ni, tapi cuma start dengan buat accessoriesnya dulu. Itu pun dah hampir give up sebab buat DIY ni memang perlukan kesabaran dan kerajinan yang tinggi. 

And susah nak buat kerja bila tangan tak kreatif and tak seni ni. Dalam kepala macam-macam idea yang diharap dapat direalisasi menjadi kenyataan, tapi jenuh tangan buat kerja took an hours and days,  hasilnya macam tak laa berapa membanggakan. Ini yang buatkan impian mahu join course buat hantaran and segala macam skill berkaitan kawen-kawen maken membuak. Dengan kata laen, impian mahu mempunyai bridal boutique sendiry semaken berkobar-kobar dalam haty. Yahh, that's the dream! Ecehs.


The conclusion is hantaran yang 9 dulang tu belum siap lagi. Yang 3 kat atas ni pun actually belum complete habes. Ribbon belum letak sebab tak reti nak buat ribbon yang dah terimagine dalam kepala. Itulah dea. Tangan tak kreatif and tak seni tapi still cerewet-cerewet mahu buat design ribbon yang susah-susah. Yang senang and sudah tahu buat tetap tak nak. Erm, design tu tak susah pun sebenarnya untuk orang laen, tapi untuk tangan tak kreatif memang SUSAH!

Okeyy! Kebiasaannya, bila antara siblings mahu berkahwen, then the other siblings especially yang sudah bekerja mestylah perlu faham-faham sponsor apa yang patut. Yes, sponsor. Ini tak termasuk hadiah kawen lagi. Erm, disebabkan masalah kerjaya yang aku hadapi, iaitu sudah berbulan aku menjadi suri rumah yang belum (tidak) disahkan jawatan oleh suami, so apa yang aku dapat sponsor kepada Iza? 


Aku cuma boleh sponsor barang-barang yang boleh recycle. Naseb baek masa aku kawen dulu poket agak tebal sebab sedang bekerja. Err.. Bukan poket yang tebal sangat, tapi nafsu yang tinggi. If boleh semua benda mahu beli, tak mahu pinjam, tak mahu sewa. So, for sure aku sponsor Iza dulang hantaran, alas dulang, and pahar untuk cucuk bunga telur kat atas pelamin. Alas dulang adalah special hand made. Bukan aku punya hand made, cousin aku of course yang pandai menjahit punya hand made. Tangan aku kan tak kreatif and tak seni, mustahil boleh jahit alas dulang tu. Silap-silap alas dulang jadi alas meja. Heks. 

Tapi kiranya memang takde lah design alas dulang yang sama di mana-mana kedai menjual accessories perkahwenan. Special, right? And one more thing, dulu masa aku kawen aku ada beli plastik bunga-bunga, angan-angannya mahu pakai untuk letak doorgift, tapi tak jadi guna. Memang nafsu tyme tu sukar dikawal. Last-last plastik bunga-bunga tu dua tahun membazir jadinya, tapi now naseb baek ada gunanya. Nahhhhhh, Iza. Ameklah plastik bunga-bunga ni untuk isi kueh bangkit. 

So, sudah 4 items aku sponsor Iza tanpa keluar modal. Bijak? Thanks :) Itu belum termasuk beli ribbon, dawai, gam, gunting, glitter, and materials untuk buat accessories hantaran. Yang ini ambil duet daripada poket suami. Itu belum termasuk aku punya glue gun yang aku kasi pinjam untuk aku gunapakai masa buat hantaran. Dulu aku kena beli sendiry, now Iza tak perlu beli. Kan sudah save!

Itu belum termasuk tenaga, masa and idea yang aku luangkan and curahkan untuk buat hantaran. Okeyy, enough. Bukan mahu berkira, tapi mahu sedapkan haty sebab tak dapat sponsor apa-apa untuk wedding Iza sebenarnya. Sorry Iza :(


By the way, wedding Iza tinggal beberapa hary sahaja lagi and for sure my sista itu sedang counting days dengan debaran bahagianya. Semuga perkahwenan mereka diberkati dan diredhai Allah SWT and semuga perkahwenan ini menjadi platform untuk mereka menjadi manusia yang lebih baek.


Aku pula sedang memikirkan tudung apa mahu pakai pada wedding day itu nanty. Tudung belum beli. Err.. Ini pun penting. Maseh tidak tahu tudung yang macam mana mahu dilaramkan hary itu. Mahu beli shawl tapi tak tahu shawl macam mana yang aku perlu beli untuk seswai dilaramkan macam yang aku imagine dalam kepala. Adek aku suruh usha dalam youtube.


Yang macam ni macam gojes jeh. Beriyanya kakak pengantin! Err..


Love & Sincere,

4 comments:

  1. Err.. Itu mungkin camera trick or sebab 3 pics sekaligus. If tengok satu2, tak berapa membanggakan sebenarnya. Thanks eniwey :P

    ReplyDelete
  2. hehe..cantiklah!
    haha pakaila tudung macam gambar tu konfirm akak lebih meletup dr pengantin..
    hehehe..:)

    ReplyDelete
  3. Haha. Finally pakai jugak shawl seperty dalam gambar. Macam gojes kan? Hehe. Nanty akak update gambar! :P

    ReplyDelete

Shout Your Quotes