13 Dec 2011

Serius Nightmare !


Dear my Lovepediary,

Nightmare. Malam tadi aku alami nightmare itu lagi. Serius nightmare. Padahal aku sudah tidak mahu ingat lagi. Padahal aku sudah buangnya jauh-jauh. Serius. Seumur hidup aku tidak mahu lalui hal seperty itu lagi. Serius tak mahu. Padahal aku fikir aku sudah lupakan. Padahal aku fikir aku sudah berani hadapinya in case ia datang lagi ke dalam lyfe aku. Ya, lyfe aku. Tapi malam tadi ia datang menyergah baru dalam mimpi pun aku sudah cuak kembali. Serius. Aku maseh trauma dengan kesaketan jiwa pada masa lampau itu. Saket jiwa yang agak kronik juga dulu. Tapi itu dulu.

Degup jantung bertambah laju sedikit. 

****!

Aku fikir aku sudah dapat develop lebih keberanian. Aku fikir aku sudah dapat kembalikan keyakinan diri. Rupanya maseh mampu disergah, dicuit. Maseh goyah. Sukar. Memang sukar mahu keluar daripada penjara kelemahan diri sendiri. Sukar. Sungguh sukar.

Aku perlu cuba lagi.

Kecewa. 

Dea cuma manusia biasa. Tapi ternyata berjaya menguasai perasaan aku, jiwa aku, emosi aku, jalan fikiran aku. Ini negatif. Ini salah. Aku tak boleh biarkan. Mana boleh. Aku tak boleh biar.


...........


"Ya Allah ya tuhanku, aku mohon Kau ampunkanlah dosa-dosaku dan orang-orang yang pernah cuba menindas(menganiaya)ku. Aku mohon Kau tunjukkanlah jalan yang sepatutnya kepada kami.  Dan aku mohon Kau bantulah kami untuk atasi segala kelemahan dalam diri kami. Sesungguhnya Kau yang lebih mengetahui sedangkan kami tidak."

Amin.



Love & Sincere,

8 comments:

  1. jgn di fk sgt okeh dear...

    amin untuk du'a itu....amin ya rabbal alamin....

    ReplyDelete
  2. Thank you sayanggggg! Terharu banyak kali ni. Eheh! :P

    ReplyDelete
  3. ameen utk doa ko tu..
    btw,xnk kongsi ke nitemare apakah itu?kot2 ade nujum pak belalang ke yg boleh telek..ahaha..

    ReplyDelete
  4. Thanks Sue! Tamo share laa Sue. Past is past & aku tamo ingat. Agak ngeri! Hehe

    ReplyDelete
  5. Mudah: Orang lain tak boleh menguasai kita kecuali kedua ibu bapa dan kalo dah berlaki,....laki mu le...hehehe

    ReplyDelete
  6. Sure! Det's why aku kata adalah satu kelemahan apabila aku biarkan orang laen menguasai ataw menakluki aku. Itu yang aku cuba atasi. Cuba walawpun sukar. Heheh

    ReplyDelete

Shout Your Quotes